Weboldalunkon a  felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat (sütiket) alkalmazunk. Honlapunk használatával tájékoztatásunkat tudomásul veszi. Adatkezelési tájékoztató >>>
   

Immunerősítés házilag ...

Belme Lajos
2016. 11. 24. 14:41:00

A közeledő járványok miatt talán Ön is elgondolkozott már, hogy védőoltást vagy valamilyen természetes immunerősítést válasszon?

Az immunrendszerét azonban nem csak a vírusok támadhatják!

Szervezetünk védekező rendszerének 3 legnagyobb ellensége

  1. Túlzott és folyamatos stressz, a túlzott aggodalom és a félelem. Ezek alapjaiban rengetik meg az immunrendszert, mivel megzavarják az immunsejtek működését.
  2. A téli hideg váta energiája megfázást okozhat.
  3. A levegőben terjengő vírusok és baktériumok influenzát és más kellemetlen megbetegedést eredményezhetnek. 


 A negatív hatások ellensúlyozására a téli hónapok előtt ajánlott az immunrendszer segítése és megerősítése. Ennek több módja is van: a megfelelő táplálkozás, kellő pihenés (alvás), mozgás, olajos masszázs, váltózuhany és a szauna. Mindezek az összes fenti negatív hatást ellensúlyozzák. Most a táplálkozásról és az illóolajok hatásáról lesz szó részletesebben.

 

Az immunrendszer megerősítésére a következő tápláló ételek javasoltak

Teljes kiőrlésű kenyér, a baszmati vagy jázmin rizs és a zab a legtáplálóbbak. Kitűnő fehérjeforrás a bab, a csicseriborsó, a mungó bab. 
A legtöbb zöldség és gyümölcs a vitaminok miatt fontos, azonban az ájurvéda az erősítő hatású gyümölcsöket is javasolja: füge, datolya, mazsola, szőlő. A burgonya szintén építő jellegű.

A legjobb erősítő fűszerek: a bors, a gyömbér, a fokhagyma és a fahéj. Az erősítő diétához a finomítatlan nádcukor és a kősó is elengedhetetlen.

A különféle magvak: a dió, a mandula, szezámmag és a fenyőmag is fokozzák az életerőt és még az idegekre is jó hatással vannak.

A tej és a tejtermékek is fontosak. Viszont az emésztés javítása és a nyálkaképződés elkerülése érdekében gyömbért, fahéjat, kardamont vagy cayenne borsot fogyasszunk a tejtermékekkel!

Ha a fentiek szerint figyelünk a táplálkozásunkra, akkor eldobhatjuk a vitamintablettákat. A kutatások szerint a friss élelmiszerekből felvett vitaminokat és ásványi anyagokat sokkal jobban tudja hasznosítani a szervezet.

 

Hogyan támogatják az illóolajok az immunrendszert?

1. Serkentik a fehérvérsejtek tevékenységét
2. Elpusztítják a kórokozó baktériumokat és vírusokat.

Illóolajok, melyek segítenek: bergamott, eukaliptusz, geránium, gyömbér, levendula, mirha, édesnarancs, rozmaring, rózsafa és a teafa. Párologtatáshoz, inhaláláshoz valamint testápoló olajok készítéséhez használhatjuk őket. Hideg időben a szezámolajat válasszuk hordozóolajként.

TIPP: esti immunerősítő fürdő
4 csepp teafaolaj
4 csepp gerániumolaj
2 csepp édesnarancs olaj
2 csepp rózsafaolaj
Keverje el az illóolajokat egy kis mézben és adja egy kád meleg vízhez. Lefekvés előtt vegyen egy 15 perces fürdőt.

TIPP: szezámolaj az orrba 
Minden reggel kenjünk szezámolajat az orrjáratba az ujjhegyek segítségével. Ez egész napra védőburkot képez az orrnyálkahártya számára és pajzsként szolgál a levegőben terjengő vírusok ellen. Lefekvés előtt is megismételhetjük, hogy ellensúlyozzuk a fűtés miatti száraz levegőt. Lehet, hogy ez hülyén hangzik, de higgye el, hogy használ!

Amennyiben hasznosnak találta ezt a cikket, akkor nyomja meg a tetszik gombot!
További Szép Napot!

A leghatékonyabb vírusölő illóolajok:

blog comments powered by Disqus
Ingyenes szállítás!

 

 

Ingyenes szállítás 10e Ft felett!
           
Részletek itt >>>

Aroma-tanfolyam alapfokon